Sunday, January 7, 2007

CINTA PADA AGAMA KU...........

CINTA PADA AGAMA KU...........

Isu Murtad !!

Assalamualaikum.... renungilah dan hayatilah petikan dari internet ini..... kukuhkan keimanan dan bantulah sesama kita. Bismillahhirrohmani rahim

Assalamualaikum w.b.t Pernahkah anda dengar cerita Aisyah atau nama manjanya intan yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononya untuk menjaga perkauman, taknak terjadi kacau bilau. Kes aisyah yang murtad dan banyak lagi kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend. ia sebenarnya kes murtad yang sengaja ditutup oleh golongan pemimpin tertentu yang kita amanahkan untuk memimpin, mereka ini juga Islam, kita tak tahu kenapa sengaja membutakan hati dari melihat akidah umat islam di Malaysia terutamanya di serang hebat. Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya korang seorang islam yang peka dan sayang kan agama kita Islam, Buatlahlah sesuatu, paling kurang forward alamat ini kepada saudara kita yang tak tahu menahu kalau nak tahu cerita sebenar disebalik semua tu ataupun selemah-lemahnya berdoa agar kita semua serta saudara- saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di madrasah hidayah. Murtad dikalangan orang melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indek pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan tahun 89 ajer, 4776 orang melayu mohon tukar nama dari melayu kepada bukan melayu atas alasan keluar dari Islam. Tahun 1997 Bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga julai 1997, 3000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 sahaja timbalan menteri di jabatan perdana menteri Dato Nazri dalam menangkis hujah yang dikemukan oleh tokoh pilitik yang sensitif dengan kes murtad ini (nak bawa draf keizinan murtad) , tahun 1998 saja 516 orang sudah murtad. Noraishah bukan kes pertama murtad. sebelum ni dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aishah dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes NurAishah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang melayu sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut , yang kita tak nampak dengan menggunakan sistem perundangan dan kehakiman kita sendiri. kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1) bagaimana orang macam nur Aishah boleh murtad
2) bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem kehakiman kita untuk merampas anak orang islam untuk dimurtadkan?
Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah. Nur Aishah adalah gadis melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya dalam keadaan macam tu tak murtad. Dihantar ke sekolah Agama, Dia belajar hingga peringkat 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak. Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Tuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam ( Haji Tahir).Dia juga hafal surah yasin dalam ertikata tahu ayat apa surah keberapa yang dibacanya, ayat apa yang azimat semua dia tahu. Itu hebatnya Aishah. Surah sajadah pun dia hafal. Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. dari segi keterampilan dia ...budak perempuan melayu biasa...pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C . Kakak dia pun macam ni juga keterampilannya. Tiap -tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu hari terakhir dia telefon 19 nov 1997,

"Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu intan dah kristian." Bayangkan hati seorang bapa. PM sendiri boleh heran macamana dia boleh murtad.Apa lagi kita. Aishah adalah simbol anak melayu yang telah didik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang haji bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk Tv menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis ...apa yang dia boleh buat? kes ini penting untuk orang tahu. Seorang menteri telah memesongkan fakta mengatakan nuraishah telah berkahwin secara Islam di selatan Thailand. Mengapa tok menteri ini sengaja kelabukan mata orang melayu? buta? disogok? tali barut?Kita sendiri pun tak tahu. Terpaksa lah ketua pengarah Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) sendiri buat kenyataan menafikan kenyataan tok menterinya. Dikeluarkan pada 13 Februari 1998 ....." kenyataan ini dikeluarkan oleh ketua pengarah JAKIM bagi menafikan laporan akhbar lepas yang memetik sumber akhbar kononya Nur Aishah dan kekasihnya telah berkahwin secara Islam di Sempadan Thai baru-baru ini." (13 februari 1998). Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah ini minta Aishah dibebaskan untuk dimurtadkan. Butir asal permohonan......

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam cina kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah) .Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 perlembagaan persekutuan iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah. Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nuraishah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nuraishah menolak dan meninggalkan agama Islam" : perenggan 6 Perenggan 23: "Saya Lennet teoh percaya bahawa Nur Aishah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibu bapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nuraishah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik". Tiada langsung disebut pasal kawin. Macamana seorang menteri melayu boleh putarkan fakta kata ia kes kawin lari? Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 perlembagaan persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur(18 tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekan orang melayu kita tahun 1957,perlembagaan itulah yang menjerut kita sendiri.

Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syarat dengan undang-undang kita, undang -undang syaraa' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan , rasmi parlimen dll.Tak lebih dari itu.bab kehidupan,politik, ekonomi....semua tak termasuk Article 4 pula menyatakan: "mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. ini termasuklah hukum syarak." Contoh kes Hartina Haji kamarudin. Haji Kamarudin pada masa ceramah ini dibuat ada dalam lokap didakwa mencederakan seorang hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang kerumah dalam keadaan hindu. Haji Kamarudian seorang penjual satay (tumpang kedai cina). Beliau ! Lepaskan anaknya lepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan Hartina balik...ke restoran bapanya dalam keadaan hindu dengan nandek kat dahi. Bukan itu saja . Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah hindu dengan nandek.

Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk.menggelupur dia depan kedai tu. Haji Kamarudin juga di pelupur oleh kawan-kawan si hindu tu samapai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga. Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya. Nak mempertahankan kekasih hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya, RM3 juta. remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi , dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari nama hindu. Haji Kamarudin ditangkap semula oleh polis sebab ada kejadian hindu laknatullah itu ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Tak mampus juga masih terlantar kat hospital. Yang kena kurung masuk lokap Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina . Haji kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat tu saja 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat. Dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa. Itulah dia kes pertembungan hukum syarak dan hukum manusia yang kita amalkan hari ini. Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah asal hindu nama Santana ada seorang isteri nama entah apa , ada anak lelaki nama Sunjay kalau tak silap usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya juga telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata nehe! Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci ni datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, di minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya. Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak ni. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah Tinggi bagi pada si minachi ni. Kita heran sungguh. Bila si minachi ni nak ambil balik budak tu tak dapat, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa, cari! Yusof, tangkap Yusof masuk lokap 8 hari. Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni budak tu kembali jadi hindu. Tak cukup dengan itu punya kurang ajarnya dia si minachi ni minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Alor Setar yang diberi pada Yusof..

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari kelantan umur 16 tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka , lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam negeri Kelantan , heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah agar anak dia masuk Islam tak sah . Masa tu Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menagis orang tua tu terpaksa buat peristiharan "Dibawah perlembagaan persekutuan hak seorang anak tertakluk bawah jagaan ibu-bapanya selagi belum cukup 18 tahun. kalau nak tukar agama kena minta kebenaran! ibu bapanya.Semasa Suzie Teoh masuk islam berumur 16 tahun dia tak sah peluk islam." Atas kearifannya , dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun dia panggil balik kes itu dan bagi peluang suzie istiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu dengan wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu baru umur 18 tahun. Sambil menangis budak tu kata" Saya yang arif , kekal dalam agama saya , saya masih nak nama Nur Aini. " maka Tun Salleh pun dengan bangga mengistiharkan Islamnya sah dan namanya Nuraini . Selamat akidah seorang budak Sebab itu juga Tun Salleh kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan ke dua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itu harga yang dia terpaksa bayar. Tapi sampai hari ni dia puas.

Kes terakhir sekali yang paling teruk ...kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anaknya perempuannya usia 5 bulan mati dipancong kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya hindu. Malam hari valentine 14 Februari sedang anak melayu bertukar-tukar bunga didataran merdeka, 3 saudara kita mati dipancong dalam sebuah kontena demi mempertegakkan agama. Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak melayu dibunuh kerana dia melayu bukan kerana dia Islam. Sejarah melayu tiada lagi orang melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab melayu. Inilah pertama kali. Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir , bapa kepada Amar diseret dihadapan anaknya. amar diugut supaya tukar agama kalau tidak bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata "Allah hu Ahad" Yasir kena pancung dipadang pasir. kemudiannya Sumaiah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung."Amar hanya mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah. Dan akhirnya mengikut sejarah amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah. Itu zaman puak quraish kafir laknatullah berkuasa, Rasullullah tiada kuasa pada masa itu. Rasullulah tak boleh buat apa. Tengoklah negara kita yang mengaku Islam ini dan dipimpin oleh pemimpin Islam ini ? dalam kes negara kita , Bukan sahaja Ibrahim dibunuh, siti solehah dipancung ..anak yang berusia 5 bulan juga dipancung leher hingga putus, tak cukup lagi tanganya juga dipancung. Tiada apa tindakan yang kita ambil setakat ini.

Cerita ini di adun oleh media sedemikian rupa supaya kita orang Islam tidak sedar agama kita di cabar. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa mintak masjid sembahyang jenazah kepada saudara -saudara kita yang mati syahid ini. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut sehinggakan walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara. Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu mesti ada yang tak kena dengan hati kita. Kita dah sampai peringkat saudara kita dipancong sedemikian rupa demi mempertahankan agama. Apa orang melayu buat? Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan majlis agama yang dia di ancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya. Terpaksa para jemaah kita di subang jaya sorokkan dia dalam kontena tapi mati juga keran tiada kawalan. Sehingga kini tiada sapa didakwa atas pembunuhan ngeri tersebut. Semua orang diam buat tak tahu dan biarkan ....tunggu cerita lain pulak keluar.

Orang melayu yang mengaku islam biarkan agama kita dicincang lumat dan di hina sedemikian rupa. Astagfirullah halazim....apa nak jadi dengan kita semua, dengan pemimpin kita yang sepatutnya ada kuasa pinda undang -undang kebebasan beragama itu. Kenapa buat tak tahu saja wahai pak menteri? kenapa orang kita asyik sebok jaga periuk nak untuk isi perut sahaja? Bangkitlah minta undang undang persekutuan yang berkaitan kebebasan beragama dalam article 11dan lain lain berkaitan itu dipinda supaya akidah orang Islam terbela. Setidak-tidaknya kita nak mati pun tak rasa ralat sangat dengan undang-undang yang kita sediakan untuk anak cucu kita nanti. Satu draf undang-undang murtad akan dibentangkan di parlimen oleh puak-puak yang mengaku Islam ini untuk meluluskannya. Undang-undang tu kata, sapa nak murtad boleh tapi kena denda RM 5,000 . Orang islam sendiri (puak puak pemimpin politik nu...) sanggup menilai keagungan Allah dengan nilai RM5,000 . ! Mereka nak laksanakan undang-undang murtad dengan denda RM5,000 dengan penjara 3 tahun. Bangga sungguh puak-puak ini sanggup mempermainkan hukum Allah dengan nama hukum Islam. Kalau kita ambil sama lewa ...kita takut bala Allah ni akan turun bila-bila saja. Sebagai contoh arak dengan bangga dijadikan penaja utama dunia. Dengan bangga dapat duit RM5 juta jadikan arak sebagai penaja utama dunia. Hadis Rasullullah dengan terang menyatakan arak sebagai ibu utama maksiat.

Wabak murtad datang dalam keadaan kita tak nampak. Tahu-tahu, Aishah dah murtad, Hartina, anak Yusof dimurtadkan tau-tau dah 4000 lebih. Disini letaknya kebenaran hadis Rasulullah. Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masadepan ) Rasullullh berpesan "Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku disatu masa satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan malam di malam gelap gelita" tak nampak. Sahabat bertanya apakah fitnah besar itu ya Rasullullah? Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku dihari itu di waktu itu pada masa itu, pagi hari Islam petang kafir, petang islam pagi kafir balik. Sahabat bertanya lagi..mengapa begitu ya Rasullullah. Rasullullah menjawab "Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia". Imam ghazali pernah berkata dalam perkara ini "Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam diatas batu hitam dimalam gelap." Mana nak nampak.toksah kata semut hitam. Letak Sami Vellu bogel atas batu hitam pun kita tak nampak. Kalau dia senyum baru kita tahu ada manusia atas baru hitam dalam gelap. Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan. Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Bukan sahaja tak nampak, malah turut pertahankan gerakan murtad ini. Gerakan hindu kita toksah sebutlah belum habis cakap dah ada yang tunggu dengan parang kat luar.

Gerakan! yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta ford tu) pernah menulis berkaitan yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya "international jew"(tak silap saya). Unsur yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak yahudi. Takde kilang rokok yang bukan yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja baru letak bola sebijik 70 ribu Melayu tak sembahyang yang kat stadium Shah Alam, belum kira yang kat rumah lagi. Dia hantar Micheal Jackson sekor, kerajaan negeri dengan kerajaan persekutuan satu parti bergaduh kat mana mangkuk ayun ni nak buat pertunjukan. Bab kristian lebih terancang lagi , lebih terperinci. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan king entah ke apa nama ke 6 yang terakhir dan dia pun mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dalam emas di Lindon Belanda yang berkata : " kepada semua pemimpim-pemimpin kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) perang nak mati kita perang untuk hidup. Oleh itu hendaklah kita tukar strategi melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang islam." Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah king tu mati, 1942 kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang ditangan kristian, 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang , tak lama lepas tu tumbang kerajaan Islam Patani, tak lama selepas tu tumbang kerajaan Islam Kedah, tak lama lepas tu tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam Acheh ...semuanya satu demi satu. macamana benda ni boleh terjadi? Sebab, gerakan kristian berdasarkan kepada 3 G. gospel,goal, glory.

Pertama kitab dia,kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalu kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke tanah melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita dia bukan makan kari, dia datang bawa mubaligh kristian Francis Avier ( kalau saya tak silap eja) dia, sebab nak sebarkan ajaran kristian. Kita orang melayu punya bangga dengan si mubaligh kristian ni siap buat kubur pulak kat melaka tu. Bukan mayat dia ada dalam tu , yang ada dalam tu entah baju dia entah spender dia. Dia mati kat Filipina. Bagaimana cara dia sebarkan kristian nih? Orang kita panggil gerakan halus ...dia panggil yang ditulis kepada semua mubaligh kristian yang nak datang ke Asia ni, cara dia guna kaedah "garam dan ragi".Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian.Contohnya kalau ubi kayu yang waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya dia kekalkan orang melayu dengan identiti Islam hakikatnya kehidupan kita bukan cara islam lagi. Cara inilah yang Rasullullah kata macam kepingan malam di malam gelita , inilah yang imam ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam dimalam gelita tu. Pertama melalui sistem pendidikan.

Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh kristian. Convent itu, Saint inilah. Menurut satu petikan seorang mubaligh kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh Gorge Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi................ "..pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang muslim melayu berkenaan meninggalkan sistem kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya, justeru itu ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu(kristian) yang diletakkan dalam gelap , penyebaran agama kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian bukan organisasi. Dirasa kesegarannya bukan bersikap kalam, dinamik dan etikal bukan bersifat formalistik pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya lantaran ia tidak menganjurkan ahli melayu tadi menjadi ahli baru kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat melayu dan seluruhnya. ajaran kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu kristian muslim melayu tempatan yang mencerminkan kristian muslim melayu sejati.." Sebenarnya dia hendak, akan datang suatu masa nanti orang melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi kristian.

Cara kebajikan pulak...hari ni sapa tak kenal kelab rotery..yang cuci buah pinggang, kelab lion , bulan sabit merah, saint john ambulan, sapa tak kenal palang merah mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Akhirnya sampai hari ni kita bergaduh sesama melayu. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Orang melayu sendiri yang sponsor maksiat. Seorang Mufti yang nak mempertahankan hukum Allah cegah anak melayu masuk pertandingan ratu cantik, bukan anak melayu tu yang kena, mufti kena buang. hari ni yang menghidupkan maksiat paling besar orang melayu, jeneral lagi, sedara dengan PM lagi sanggup mempertahan ibu maksiat paling besar dalam Islam. Sanggup mempertahankannya, patutnya kita yang lawan. Heran sungguh peel pemimpin yang kita pangkah dalam pilihanraya ni. Kitab bible pertama dalam bahasa melayu diterjemahkan oleh orang melayu....sapa? Karyawan agung....bukan main hebat...Munsyi Abdullah. Banyak saham dia. Sampai hari ni kita pertahankan apa yang dia buat. tu lah dia yang rasullulah kata pagi tadi dia sembahyang dengan kita petang dia jual agama. Pemimpin yang kita pilih itulah apa bila seorang guru nak masukkan draf mempertahan Islam dia tolak Bukan saja tolak hukum Allah dia tolak dengan tepukan. dan kita terus menerus lantik dia jugak. Bodoh sungguh kita semua.

Tengok lah hari ni...Bank Islam, Hospital Islam, pusat pajak gadai pun Islam. Bila orang tengok ..Malaysia Islam. Kita semua nampak macam ubi lagi tapi kita sebenarnya dah jadi tapai. Perlembagaan persekutuan itulah murtad yang paling besar. Sebab perlembagaan tulah Haji Bukhari menagis-nangis, sebab perlembagaan tulah Haji Kamarudin menagis, sebab perlembagaan tulah Yusof menangis, sebab perlembagaan tulah Ibrahim sekeluarga mati dibunuh. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan dengan mulut paling kurang dengan hati. Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun forwardkan alamat homepage ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka sebab ini semua tanggung jawab kita semua. Nak harapkan suratkabar? hampa sungguh kita sebab berita yang keluar semua dok puji pemimpin kita. Semua berita ditapis sedemikian rupa takut orang melayu kita sedar apa yang terjadi. Akhir sekali homepage ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja seangkatan sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

Semua fakta dalam halaman ini adalah hakmilik saudara kita Zulkifli Nordin peguambela kes Aishah.

sekian wassalam.!

6 comments:

hazeleye said...

Assalamualaikum. 1001 perasaan bila saya baca post anda. Tak Tahu apa nak jadi dengan umat Islam di Malaysia sekarang.

odynad said...

salam...
terima kasih post nie...SUBAHANALLAH.. x tergmbr prsn skrg nie.. terkilan suma da..

LEALEO said...

salam..nauzubillah..minta dijauhkan kita semua dari malapetaka...izinkan saya share article anda di blog saya ...

Zack azuan said...

xbleh ke nk tnjk page ni ke fb???

Nurul Nadiah said...

Assalamualaikum..Nauzubillah..kita selalu terleka dengan muslihat org kafir sehingga mengabaikan agama kita sendiri..Ya Allah,jauhkanlah fitnah besar ini dari umat Islam..amin..

Nurul Nadiah said...

mohon share ye untuk blog sya..